Je vaše podnikanie sezónne? Ak áno, kľúčom k udržaniu dobrých vzťahov so zákazníkmi a spokojných zákazníkov počas vašej rušnej sezóny je najímanie dobrej sezónnej pomoci. Bez dodatočnej pomoci počas týchto výnimočných časov môže byť zákazník ponechaný na telefóne čakajúc on-line alebo čakajúci na zadržanie. Ak posielate produkty zákazníkom, môže trvať dlhšie, kým sa zásielky objednajú (hnevajú vašich zákazníkov).
Problém – najmä pre malé podniky – je nájsť dobrých sezónnych zamestnancov. Zamestnanci, ktorí sú ochotní tvrdo pracovať, majú potrebné zručnosti (alebo schopnosť byť vyškolení), venujú pozornosť detailom, včas sa objavia (alebo vôbec), môžu byť počas rušných období ťažké nájsť. Ale existujú. Tu je pár tipov pre nájdenie dobrých sezónnych zamestnancov.
- Začnite skoro. Nechcete čakať až týždeň predtým, ako začne vaša zaneprázdnená sezóna začať hľadať ďalšiu pomoc. Potrebujete čas na to, aby ste našli sezónnych pracovníkov.
- Začnite s presným popisom úlohy. Musia vaši sezónni pracovníci zdvihnúť ťažké boxy v sklade? Budú väčšinu času stáť v pokladni alebo v poštovej miestnosti, kde budú krabice pripravené na prepravu? Budú musieť mať dobré telefónne zručnosti? Dobré počítačové zručnosti? Vedieť, ako ovládať vysokozdvižný vozík? Buďte tak špecifickí ako pri vytváraní popisu práce pre celoročného zamestnanca.
- Kontaktujte bývalých sezónnych zamestnancov. Ak ste v predchádzajúcich rokoch najali sezónnych zamestnancov, obráťte sa na tých, ktorí boli dobrými pracovníkmi, a zistite, či sú pre vás v tejto sezóne k dispozícii. Výhodou je, že už boli vystavení vášmu podnikaniu a spôsobu, ako robiť veci.
- Kontaktujte bývalých zamestnancov, ktorí odišli za dobrých podmienok. Títo ľudia môžu urobiť úžasnú sezónnu pomoc – pretože už poznajú vašu firmu – a môžu mať záujem, ak sú v dôchodku, nepracujú alebo sú schopní pracovať pre vás ako druhé dočasné zamestnanie.
- Opýtajte sa zamestnancov, či majú strednú školu alebo vysokoškolákov, ktorí chcú pracovať počas vašej rušnej sezóny. (Pred prijatím osôb, ktoré majú menej ako 18 rokov, skontrolujte štátne a federálne pracovné zákony.)
- Spustiť pomoc-chcel reklamy v miestnych týždenníkov a na Craigslist pre vašu oblasť. Náklady na takéto reklamy budú nižšie ako pri použití národného zdroja a pravdepodobne budú čítať ľudia, ktorí hľadajú miestnu prácu.
- Obráťte sa na miestne univerzity a vysoké školy, aby ste zistili, či majú kariérne centrum, kde môžete umiestniť svoje sezónne pracovné miesta. Ak pracovné miesta, ktoré potrebujete vyplniť, môžu byť legálne obsadené tínedžermi, obráťte sa na miestne stredné školy, aby zistili, či majú akýkoľvek typ programu, ktorý zodpovedá študentom s otvorenými pracovnými miestami.