Digitálny marketing je v dnešnej dobe hádam tou najsilnejšou zbraňou pre firmy zaoberajúca sa predajom tovaru alebo ponukou služieb. Dnešná internetová doba svedčí jedine o tom, že najlepším miestom k osloveniu a podchyteniu zákazníkov, ako aj k umiestneniu reklamy je práve internet. Druhou stranou mince je fakt, že toto miesto je preplnené silnou konkurenciou a reklamy tak musia prichádzať s novými fintami ako napríklad s recallingom . Digitálny marekting je okrem iného charakteristický častými zmenami, ale aj novými nápadmi. Z pohľadu reklám Google alebo Facebook prinášajú zmeny v nastaveniach hádam každý týždeň, no najdôležitejšie trendové nástroje internetového marketingu sa udržia minimálne pár rokov. Pozrime sa tak spoločne na tie súčasné, ktoré nás môžu zaujať, ale hlavne byť funkčnou inšpiráciou.
Influenceri
V slovenčine „ovplyvňovači“, ktorých dnes nájdeme hlavne na sociálnej sieti Instagram, ktorí svojimi „stories“ nenásilnou cestou podsúvajú istú reklamu. Z tohto pohľadu spomeňme aj influencerov na Youtube s príspevkami vo video-forme, ale rozhodneme nezabudnime spomenúť ani bloggerov, ktorí do svojich príspevkov môžu podsunúť odkaz na konkrétnu webovú stránku, ktorá niečo predáva alebo sa zaoberá ponukou služieb. Ich texty sú súčasťou kvalitnej SEO, čiže optimalizácie stránky pre webové vyhľadávače.
Reklamy v aplikáciách pre mobilné zariadenia
Vďaka tomu, že dnes väčšina ľudí pravidelne používa chytré mobily sa mnohé formy marketingu a reklamy snažia dostať do týchto zariadení, respektíve byť kompatibilné s mobilmi a cestou podsunutých reklám v aplikáciách prezentovať svoje služby.
Umelá inteligencia
Síce ju „nevidíme“, ale už začína mať silný vplyv aj na poli marketingu. Pomocou automatizovaných funkcií dokáže v relatívne presnej miere cieliť reklamy a umelá inteligencia sa dnes stáva nástrojom dokonca aj v prípade menších inzerentov, nielen komerčných obrov.