Search Engine Optimization je pojem, ktorý v slovenčine používame ako optimalizácia pre vyhľadávače. Dokáže ísť o veľmi účinný proces, čo má za úlohu zviditeľniť váš web v internetových vyhľadávačoch, akým je napríklad Google. A to tým, že váš web získa vyššie miesto v organických výsledkoch hľadania. Teda poprednú pozíciu, ktorú Google poskytne užívateľom ako výsledok k ich hľadaným kľúčovým slovám a výrazom.
Nevravíme teda o zviditeľnení prostredníctvom platenej reklamy, ale o dosiahnutí progresu v organických výsledkoch hľadania, čo so sebou dokáže priniesť dlhodobý efekt. Hlavne z hľadiska vzrastu návštevnosti a počtu konverzií na konkrétnej internetovej stránke.
- A práve v tom spočívajú silné stránky a výhody seo.
Princíp optimalizácie však dokáže byť prepracovanejší. Napríklad sa na základe cielenia a použitia efektívnych kľúčových slov dokáže dostať k potenciálnym zákazníkom.
Teda nielen k užívateľom vyhľadávačov vo všeobecnosti, ale k ľuďom, čo hľadajú konkrétne kľúčová slová spojené s vašim odvetvím, resp. s vašimi ponúkanými službami. Týmto účinným spôsobom si vás preto nájdu primárne užívatelia, čo o ponuku a obsah vášho webu vedia prejaviť úprimný záujem a následne vykonať požadovanú konverziu, čiže napríklad vytvoriť na vašom webe objednávku.
Samozrejme nejde o to, získať len pár takýchto návštevníkov a tým to celé skončí. Ako už bolo spomenuté, zisk vyššej pozície v Google prináša dlhodobý efekt, čiže zisk potenciálnych zákazníkov a návštevníkov bude rásť. A pokiaľ s optimalizáciou skončíte, z dosiahnutého výsledku dokáže vaša stránka ťažiť ešte celé mesiace po ukončení. V neposlednom rade si vďaka optimalizácii posilníte váš brand, čiže zvýšite povedomie verejnosti o vašej podnikateľskej značke a jej ponúkaných službách.
- Optimalizácia pracuje takisto s tvorbou PR článkov a s linkbuildingom.